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Music theatre / World Premiere

CoSmOPoLIs

Don DeLillo, BL!NDMAN
Johan Simons

Shutterstock Miceking

April in New York. Eric Packer, an unscrupulous 28-year-old billionaire is driving across town for a haircut in his stretch limo. All around the world exchange rates are shaky and the markets are tanking. The heart of the metropolis is on the verge of breaking point. The President is making an official visit, vast crowds of fans have turned out for the funeral of a Sufi rapper, violence erupts at anti-globalization demonstrations and artists mount guerrilla actions to gain publicity. Even Eric Packer’s life is running out of control.

The production is based on the novel ‘Cosmopolis’ by leading American novelist Don DeLillo and shows an attempt to puncture the bubble of the economic elite with reality and protest. How can a more just world be constructed and who is going to make this happen?  Can we prevent complete self-destruction? Or might it be our best hope for a better future?

‘Cosmopolis’ is Johan Simons' final production as Artistic Director of the Ruhrtriennale. As in his drama of the underclass ‘Accattone’ (2015) and the political reflection ‘Die Fremden’ (2016) the director combines a major contemporary theme, in this case turbocapitalism’s repeated ability to rise from the dead, with the question of our individual actions and our possible influence.

Video: I AM HERE

Die Aufführung geht aus von dem Roman „Cosmopolis“ von Don DeLillo, einer der bedeutendsten zeitgenössischen Autoren Amerikas, und zeigt den versuchten Einbruch der Wirklichkeit und der Protestbewegungen in die Blase der wirtschaftlichen Elite. Wie kann eine gerechtere Welt errichtet werden, und wer soll sich dafür einsetzen? Ist die komplette Selbstzerstörung noch abzuwenden? Ist sie vielleicht die beste Lösung für eine bessere Zukunft?

„Cosmopolis“ ist Johan Simons‘ letzte Inszenierung als Intendant der Ruhrtriennale. So wie im Arbeitslosendrama „Accattone“ (2015) und in der politischen Reflexion „Die Fremden“ (2016) verbindet der Regisseur ein großes Thema der heutigen Zeit, in diesem Fall den immer wieder neu auferstehenden Hyperkapitalismus, mit der Frage nach unserer individuellen Haltung und unseren Handlungsmöglichkeiten.

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